neděle 15. února 2015

Stručný zápis z koordinační schůzky 23. října 2014



Přítomní: Kateřina Machová Ondřejová , Eva M. Hejzlarová, Lenka Wagnerová, Michal Biskup, Veronika Matějková, Radana Bednářová, paní Hronová, Hana Šůrová, Václava Šauliová, Johana Benešová, Zuzana Štočková, Ladislav Foldyna, Lucie Kurzová, Janek Wagner
Kateřina Machová Ondřejová v úvodním slově zdůraznila, že směřování iniciativy bude takové, jaké budou zájmy a preference jejích členů. Vyzvala ke kultivované diskusi bez osobního osočování a požádala o představení všech zúčastněných a o to, aby formulovali, čím by oni sami chtěli přispět do diskuse o škole, co by rádi v souvislosti se školou podporovali a pomáhali rozvíjet.

Pro Evu Hejzlarovou je důležité téma komunikace školy s veřejností; uvítala by informace o výukovém stylu jednotlivých pedagogů.

Lenka Wagnerová může jako dlouholetá ředitelka základní školy a odbornice na školství nabídnout své zkušenosti a přehled v problematice.

Michal Biskup má o iniciativu zájem mj. jako budoucí zástupce zřizovatele.

Pro Veroniku Matějkovou je tématem další vzdělávání učitelů a uvítala by informaci o tom, jaké učební metody jednotliví pedagogové uplatňují. Ráda by prozkoumala možnost otevření třídy s alternativním ŠVP.

Radka Bednářová by ráda pomohla při hledání možností alternativního financování pomocí grantů apod. Zajímá ji také možnost zapojení moderních výukových trendů.

Paní Hronová upozorňovala na úskalí alternativních přístupů ke vzdělávání. Popisovala své zkušenosti s nevhodným chováním dětí školního věku a apelovala na nutnost rodičů výchovně na děti působit. Zdůrazňovala nutnost nejen po škole něco požadovat, ale také sami škole vycházet vstříc.

Hana Šůrová má o téma školy zájem jako rodič i jako budoucí zastupitelka. Jako důležitá témata vnímá hledání prostředků a možností, jak školu rozvíjet, téma autoevaluace školy, další vzdělávání pedagogů a komunikaci školy navenek.

Václava Šauliová bude řešit téma komunikace.

Johana Benešová upozorňovala na roli zřizovatele ve vztahu je škole.

Zuzana Štočková může jako učitelka na prvním stupni vinořské ZŠ pomoci s tématem komunikace se školou.

Pro Ladislava Foldynu je rovněž důležité téma komunikace. Zajímají ho také možnosti moderních přístupů.

Pro Lucii Kurzovou je důležitá možnost snížení počtu dětí ve třídách. Ráda by přispěla k tomu, jak sehnat finance alternativně.

Janek Wagner je také profesionálem zabývajícím se školstvím (www.ceskaskola.cz). Vzhledem ke svým zkušenostem může nabídnout konkrétní podklady týkající se financování škol (odkud na co přicházejí do škol peníze).

Pro Kateřinu Machovou Ondřejovou je důležitý proaktivní přístup školy v komunikaci. Tématem je pro ni také další vzdělávání učitelů a role zřizovatele při financování a hodnocení školy.

V následné diskusi se jako hlavní společné styčné body formulovaly

  1. komunikace
  2. financování školy (hledání alternativních zdrojů financí), 
  3. kvalita výuky (vzdělávání učitelů, informace o výukových metodách) a možnosti alternativ.

Zúčastnění se podle svých preferencí rozdělili do pracovních skupin, které mají za úkol do příště zjistit ke svým tématům dostupné informace, zmapovat přístupy, promyslet možnosti, jakými by se tyto oblasti mohly rozvíjet.

S výsledky práce se seznámíme na další schůzce 4. 12. 2014 v 19 hodin. Vzhledem k tomu, že budova Informačního centra (Plynu) nebude volná, bude místo upřesněno později.
Zapsala a vybrala Kateřina Machová Ondřejová

Pozn.: Pokud byste měli nějakou nejasnost, případně našli chybu, určitě nám napište přes Facebook nebo na skolavevinori@seznam.cz – rozhodně to nebudeme brát jako útok na naši práci. ☺

Žádné komentáře:

Okomentovat